.:Besh People:.

04 January 2011

Chocolate Paraline, Orange Cake & Chocolate Cake

Salamz uoolls...
amacam arini? sihat tak..?
pagi td ( 03012011 ) aku still lagi dekat ipoh. Bosan lame tak mencuba resepi. So, aku pun ajak la mak aku buat kek coklat, kek oren & chocolate paraline. coklat paraline ni aku dpt resepi on9. rata-rata bloger2 atau org2 persendirian (utk tujuan perniagaan) sgt2 kedekut nk berkongsi ilmu nk buat chocolate paraline ni. disebabkan org 2 tak kedekut dgn aku, ak pun nk share dgn semua resepi ni. lps ni semua org blh berniaga. yeehaa~

Resepi Chocolate Paraline
Bahan2
- Coklat masakan
- Shortening (lemak sayuran)

Cara2
- Cairkan coklat masakan dan masukkan 1-2 sudu besar shortening. kacau sebati.
- dgn mgunakan piping bag, masukkan dlm acuan, kemudian ketuk2 bg mengelakan coklat2 tidak rata.
- masukkan dlm peti ais selama 2 minit. (jgn lama2, nnt coklat berwap & tak tahan lama)
- keluarkan & siap d hidang.
p/s : senang tak ? buat sdr lg puas mkn.. :)

my mum with chocolate paraline.
p/s : aku dh curik almost half bwk blk KL.

ni dgn kek oren & kek coklat. lbhan ktorg buat muffin oren & coklat. Lupe plak mak aku berniaga kek ni. So, aku mintak maaf byk2 tak dapat nk share sbb mak ak byr utk belajar buat kek.. Bukan kedekut tau. So, korg buat la coklat Paraline 2 kasi master dulu.. orait? adios~

1 comment:

Post a Comment