.:Besh People:.

15 February 2011

Ideal Weight

Salamz uolls.. huhu..
aku rase mcm aku kene diet blk lerr.. adeih. skrg dh dkt 75kg dh berat aku. tinggi baru 1.65m je.. ideal weight kne dlm range 53kg ke 68kg.. sesape yg tak tau nak calculate BMI (Body Mass Index) boleh ikut formula ni..
Metric Units: BMI = Weight (kg) / (Height (m) x Height (m))

MACAM MANE YE NAK KURUS DAPATKAN IDEAL WEIGHT??
aku penah bace 1 artikel ni. ckp yg x boleh tgl nasi terus kalau nk diet. nnt once stop berat akan naik mendadak.. ade gak aku buat research yg kne kurangkan garam, lbhkan sayur, buah2an.. hmm, aku rse mcm nk start apply blk menu London Weight Management bg dulu. huhu..
tp aku rse semua ni bergantung pada diri kinta sdr. kne kuat semangat. insyallah.. aku tak nak kurang byk cume aku nk dlm range je. lgpn overweight akan sng terdedah kepada mcm2 penyakit..
doakan ye kwn2. Sy dh nekad.. mau amalkan cara hidup & permakanan yg sihat. :)

No comments:

Post a Comment