.:Besh People:.

21 February 2011

EMAS pelaburan masa depan


Salamz semua...
ade sihat kah arini..? kat sini aku nak berkongsi sedikit info yang aku rase sekarang ni menjadi kegilaan ramai muda mudi. tak lain tak bukan EMAS. kalau dulu kaum yang lebih cenderung dengan emas ni perempuan. ada orang cakap emas dan perempuan tak boleh dipisahkan. tapi sekarang ni aku tengok kaum lelaki pulak yang tak nak mengalah.

emas ni banyak kegunaan dan manfaatnye. kenapa kita perlu menyimpan emas? antara sebabnya adalah ia mempunyai nilai sepanjang zaman boleh digunakan walau di negara manapun korang pergi. Emas adalah kekayaan sebenar yang seharusnya kita pegang dimana ia tidak boleh dimanipulasikan dan adalah aset yang terunggul. Berbeza pula dengan mata wang kertas dimana mata wang kertas sentiasa jatuh didalam jangka masa panjang. Untuk pengetahuan korang, mengikut kajian kes wang kertas bukanlah menyimpanan kekayaan yang terbaik, kenapa? kerana ia adalah hanya sekeping kertas yang dicetak dan hanya boleh digunakan setelah kerajaan memberi nilai penggunaan wang kertas tersebut. Selain itu duit kertas sangat mudah dimusnahkan. cuba korang bakar duit kertas tu? lepas terbakar ada nilai tak? lain la emas kalau terbakar dia cair tapi tetap ada nilai dan bila korang jual tetap ada harga. betul tak?

Harga emas akan meningkat dalam jangka masa yang panjang. Jika kamu tahu pada tahun 90-an harga segram emas 916 adalah RM30/gram. Harga Emas 916 pada tahun 2001 adalah sebanyak RM43/gram dan kini harga segram emas 916 approximate RM160/gram. Banyak tak beza? dan kalau korang masih lagi ragu-ragu dan tunggu harga jatuh seperti harga pada tahun 90-an tak tahulah sampai bila korang boleh beli. Nasihat aku belilah sekarang kalau harga naik pun dia akan naik lagi, tak rugi pun.

Sejak 5 tahun kebelakangan ini harga emas meningkat sebanyak 250%, Namun kesedaran rakyat Malaysia tentang pelaburan emas masih rendah. ASB pula sekitar 8% je setahun. Pulangan daripada pelaburan Emas adalah jauh lebih tinggi.

Mata wang kertas pula nilainya akan jatuh dalam jangka masa panjang.Wang kertas merupakan penyimpanan nilai yang lemah. Kita akan dapati kuasa beli wang kertas akan berkurangan. Untuk sesiapa yang ingin membeli emas sila ke website publicgold pilihlah emas yang korang nak beli samada gold bar 20g, 50g, 100g dan 1kg atau syiling emas seberat 50g dan semua itu mempunyai ketulenan emas iaitu 999.9. Nak check harga semasa emas pun boleh. untuk mendapatkan dinar emas sila ke website publicdinar. korang boleh pilih samada 1 dinar, 5 dinar dan 10 dinar. Berat 1 dinar adalah 4.25g dengan ketulenan emas iaitu 916. mempunyai certificate dan resit pembelian bagi sesiapa yang mahu membeli emas public gold sahaja.

So, kepada sesiapa yang berminat, sila hubungi

Jamil Zaman (dealer 1Malaysia)
Authorised Public Gold Dealer (A4304)
H/P: 019-3899267
Email: Jamil_man87@yahoo.com
Facebook Jamil Zaman

p/s : Incik BF pun beli emas dekat beliau..

So, save in gold, before its too late :)

4 comments:

atikNAOshi said...

suke! suke! suke!
skg ni pon da beli emas dulu..sebab nanti nak kawen emas lagi mahal kan
so saya simpan dari sekarang :)

sHeLaBeSh said...

bagus2.. hehe..
kalau awak nak dapat harga lagi murah boleh contact Encik Jamil ni.kalau harga kat kedai emas 2 dah include skali dgn bende2 lain mcm sewa kedai dia takpun kos emas yang dh dibentukkan. BF sy beli kat die baru2 ni dpt harga emas yang sama dgn bln 7 tahun lepas ktorg beli kat kedai.nak beli harga terbaik contact dia tau.tak pun inform sy pun boleh. :)

Mohd Sukur Ibrahim said...

jamil jual emas diam2..all the best to jamil...

sHeLaBeSh said...

Sukur.. bukan jamil yg bf sy la. ni bestfriend. Jamil Zaman. :)

Post a Comment