.:Besh People:.

26 March 2011

Baru ada peluang tengok Hikayat Merong Mahawangsa

Salamz semua...
ingat tak entry aku pasal Hikayat Merong Mahawangsa (HMM) ni ? masa baru-baru keluar lagi rase nak tengok. tapi tak bkesempatan. hmm, ok la cite ni. Walaupun dah 3 minggu di tayangkan, tiket stil RM12 ok. siot jer~ nasib baik Incik Bf blanje. die kate once dah keje aku kene payung die plak. adeih~ keje tak lagi, gaji tak dapat pun lg, tp 'bau2' kena pau dah ade. berbalik pade cite HMM ni, di sebabkan harga tiket yg mahal, aku cume terfikir, baik aku tgk awal2. alasan si penjual tiket, cite ni full house. Dh full house mesti la 5 bintang kot. ok. takpela. tp yang mengecewakan aku skrin kecik. pastu pulak cite nye tersekat-sekat ala-ala VCD or DVD cetak rompak gitu. aku rase aku tengok yang cetak rompak lg ok kot. sound pun macam hampeh je. tak ok. aku tak tau plak kalau GSC Mid Valley or cite ni sdr yang sound tak hape2. argh.. serious benda2 ni mengganggu konsentrasi aku nak tgk cite ni. hmm, tapi yang aku suka kat sini lakonan Merong tu. suke bila die ckp Bahasa Melayu lama. tapi yang peliknye cite ni yang mase lawan2 panjat2 2 orang-orang garuda yang kejar merong bleh mati. tp merong tak plak. & keadaan mati yg sangat pelik aku rasa. Pastu tak pulak cakap die kahwin dengan Embok. tiba2 last cite baru die ckp die ada keturunan, Embok pregnant mase tu. hmm.. overall aku bagi 3.5 out of 5.

kalau sesape yg dah tgk HMM ni mesti ingat lelaki ni as a Prince dari Rom. Amani ni takde kaitan pun dekat dalam HMM ni. tapi disebabkan "I sound stupid when I speak Malay" telah bertukar jadi "I sound stupid when I choose Malay man". so, Prince dari Rom ni la BF die skrg. siap dah belajar puasa bagai. alhamdulillah. :)

p/s : tQ B blanje tengok HMM. Love you Always~

2 comments:

Unknown said...

Salam kenal sahabat..
Nice Blog..
Best dapat follow..keep moving on..
jemput singgah ke blog saya..
http://purplebloggerboyz.blogspot.com/

sHeLaBeSh said...

Your most welcome Fahmie Firas.. will follow u 2. :)

Post a Comment