.:Besh People:.

01 March 2011

Perempuan Sekarang...


Salamz semua..
hari ini hari yang memenatkan bagi aku. tp alhamdulillah. so far semua kerja-kerja sekolah aku berjalan lancar. Hmm, tajuk entry aku hari ini (setelah lama menyepi dari dunia blog), takde la lame sgt, baru brape hari je kot berkisar tentang perempuan sekarang. pagi tadi, on the way ke kuliah, aku dengar sinar Fm, driver bas tu pasang. topik pagi ni pasal perempuan sekarang tak pandai bergaya. ye ke? DJ tu cakap perempuan sekarang pakai selekeh-selekeh. pakai selipar la. ada juga pemangil yang call cakap girlfriend dia waktu first dating tudung tak iron la, pakaian selekeh (di mata dia la),asyik korek telingga, atau buat tabiat buruk yang lain..
bagi aku, kalau pakai selipar tu bukan selekeh. aku tak setuju sama sekali ok. antara reason atau sebab-sebab kenapa aku tak setuju...

1. Aku pun antara perempuan yang suka pakai selipar, pegi kuliah, kadang-kadang pegi jalan-jalan. even dating pun pernah ok. Bagi aku, perempuan yang pakai selipar ini lebih kepada mahukan keselesaan. sebab selipar ni flat je tapak nya, so, kaki tak payah nak sakit-sakit pakai heels tinggi bagai. Tapi aku pakai mengikut kesesuaian la. tak kan aku nak pakai selipar masa kenduri kahwin atau menghadiri majlis formal yang lain dan tak kan aku nak jogging pakai selipar kot kan? So, guys tak semestinya pakai selipar tu selekeh ok?

2. Pemanggil tu cakap girlfriend dia pakai tudung tak iron. yang si minah ni pun satu. cuba ikut macam aku. gelak keji aku rasa sekarang ni banyak sangat fesyen tudung, shawl atau selendang yang tak perlu iron. kalau dah malas sangat pakai je shawls. macam aku ni orang selalu cakap aku pakai shalws nak pegi lecture macam nak melawa. dalam erti kata lain nampak lain dari yang lain dalam pandangan positif orang lain. tapi diorang semua tak tau aku pakai shawls yang fesyen kedut-kedut atau shawls-shawls lain sebab malas nak iron tudung. hehe. betul tak? betul tak?

3. Sebab yang lain mungkin boyfriend-boyfriend kepada girlfriend-girlfriend di luar sana tak nak girlfriend diorang melawa. takut nanti orang lain tengok terpikat. nanti melepas la kan.

4. Dalam Islam pun ada mengetengahkan pentingnya kita memakai perhiasan atau melawa-lawa untuk suami kita saja. So, tak salah la kalau pakai simple saja di luar. tapi jangan selekeh di mata orang lain sudah.

Tapi perlu diingatkan pakaian, appearance korang harusla sesuai dengan keadaan dan tempat. So, pandai-pandai la ladies-ladies sekalian untuk bertindak. :)

p/s : jom pakai selipar. haha :P

6 comments:

nona hidayah said...

hurm. x suka la lelaki yg kutuk awek die selekeh tu. bajet mcm die handsome sangat jer. terima je la seadanya. hahaha

aku pon kalau malas, pakai selendang jer. tak yah nak susah2 kena iron segala. hehe

sHeLaBeSh said...

haha.. dayah. tau takpe. bengang jugak dgr caller 2 ckp mcm 2 pasal awek die. kalo xsuke jgn la kuar lenkali kan.?
hehe. kite pun spesis yg same. selendang. xpress! :)

eira said...

mengade2 tol llaki y ktuk pompuan..xyah nk b'gaya sgt..nmpk sgt llki plih wnita atas dsar luaran..hate dis la..

atikNAOshi said...

mamat tu cakap macam la sume pompuan kt luar cmtu..tah2 awek die je yg slekeh...

ak tgk bdk2 skg ni sume pki lawa2..dah ak lak rasa sangat hudus..!

so xde kaitan pun nak cakap pompuan skg selekeh ke ape, kalau nak dibanding dgn lelaki diorg lagi selekeh!!hahaha..

jgn marah ye kaum2 lelaki di sana

sHeLaBeSh said...

eira : tau xpe. sepatutrnye lelaki tu kena la terima girls die mcm mne seadanya. bukan mslh mls bgaya, tp 2 yg kite selesa. :)

sHeLaBeSh said...

atikNAOsi : 2 la. nila setitik rosak susu sebelanga. sepatutnye jgn la buat assumtion cengitu.
haha.. ye ke? 2 perasaan ko je kot. yg penting budi bahasa cantek. :)
yup. true! sebenarnye average je. ade ppuan yg selekeh n ade laki yg selekeh. org ni mcm2. :P

Post a Comment