.:Besh People:.

22 March 2011

Kek Batik


Salamz semua~
lame tak update resepi. last sunday aku buat kek batik. resepi suka-suka hati. mula-mula nak follow 1 resepi aku amik dari myresepi.com. tapi disebabkan jenuh aku dgn Incik Bf cari serbuk koko kat The Sphere, last-last aku buat resepi ISA (ikut suka aku)

Bahan-Bahan
- 350g biskut marie
- setengah buku butter
- 2 biji telur
- 1 1/2 cawan milo
- 1 cawab air
- 1/2 cawan gula

Cara-cara
1. Patah-patahkan biskut
2. Masukkan milo,air, dan gula dalam periuk. Kacau sebati dengan api perlahan.
3. Masukkan butter, kacau sampai butter cair.
4. Kecilkan api, Masukkan telur, kacau sampai agak-agak kepekatannya. Padamkan api.
5. Masukkan buskut. Kacau sampai semua biskut deselaputi coklat.
6. masukkan dalam bekas atau loyang & tekan untuk padatkan.
7. Simpan dalam peti sejuk sebelum di potong dan dihidang.

Taraa.. dapatla 1 tupperwear ni. :)
p/s: happy cooking semua. Masa penyediaan kurang dari 50minit.

2 comments:

nona hidayah said...

sedapnyer kek batik kamu..teringin saye..hehehe

sHeLaBeSh said...

hidayah... senang je.. :)

Post a Comment